ADOBE FIREWORK CS3

gambar kat bawah nih merupakan screenshot adobe firework cs3 aku..Walaupun aku nih hard fans photoshop tetapi bagi aku besh gak layan firework cs3.interface taklah susah sangat nak faham .Dulu-dulu pown aku pernah guna firework iaitu macromedia firework 8 masa firework nih masih lagi under macromedia.tapi entah disebabkan aku nak fokus ngan photoshop so aku jarang la guna firework..sekarang aku nak start balik...hopefully after this kemahiran firework aku meningkat(tengah trainning nih-cari tutorial firework banyak!)




kat bawah nih merupakan hasil photomanipulation menggunakan Firework CS3 yang aku wat malam tadi...saje-saje test.aku follow tutorial daripada abduzeedo





Adobe Firework CS3 adalah hasil daripada bekas produk macromedia.pada asalnya firework adalah saingan kepada photoshop tetapi adobe telah mengambil alih firework dan sekarang firework adalah sebahagian daripada creative suites adobe(seperti Flash).

Firework merupakan industry leader for prototyping and rapid web-site building.mungkin ada yang tidak mengetauhi,disebabkan korang menggunakan photoshop sahaja tetapi firework mempunyai kemampuan untuk membuat vektor dengan mudah dan cepat.

firework cs4 beta yang sedang dalam pembinaan akan memperkenalkan satu tool baru dalam penghasilan vektor.

ramai yang keliru apakah sebenarnya Firework CS3.apakah kelebihannya jika dibandingkan photoshop.yang manakah lebih baik.jawapannya adalah mudah.Firework bukanlah pengganti kepada photoshop or imageready tetapi ianya lebih mudah dan efektive dalam designing web menggunakan firework!

korang boleh baca artikel yang menarik tentang firework.klik disini.Stéphane Bergeron

So what makes it unique? Fireworks was designed from the ground up specifically for the task of creating website layouts and graphics in an efficient, flexible manner. It is a creative powerhouse that can really do it all, from the creative visual design stages to the slicing, optimization, and exporting of finished web graphics. With Fireworks there's no need to switch between applications to accomplish different tasks because its tool set is deep enough to cover all the needs of web designers.

Stéphane Bergeron



untuk artikel lagi tentang firework.klik disini.SMASHINGMAGAZINE

hope korang enjoy ngan post ini.

0 Responses to "ADOBE FIREWORK CS3"

Post a Comment

Type your comment here, I'll try my best, to reply!